Sunday, December 16, 2012

Taylor Swift - Red

Ketika pertama kali mengetahui ada lagu ini, aku langsung mendengarkannya. Taylor memberi judul lagu ini "RED" maknanya apa sih? "RED" merah ? iya benar banget artinya merah tapi apa ya makna nya ? ya sudah aku coba baca liriknya yang berbahasa inggris itu, aku terjemahkan dan aku pahami liriknya. Dan ternyata itu lagu sesuai banget sama aku. Menurut di majalah yang aku baca, Taylor memberi judul lagu dan judul albumnya "RED" katanya sih Taylor Swift menyebutkan album tersebut terinspirasi dari 'berbagai jenis hubungan, kegilaan serta hiruk-pikuk yang dialaminya selama dua tahun belakangan'. Kalau aku sih suka lagu nya karena sesuai banget sama kehidupan aku 1 tahun belakangan ini. Hmmm ternyata cuman beda 1 tahun sama Swift.

Aku bakal share Lagu dan Liriknya : ----->



Red

Written by Taylor Swift 


Loving him is like driving a new maserati down a dead end street 

faster than the wind, passionate as sin, ending so suddenly 

loving him is like trying to change your mind once you're already flying through the free 

fall like the colors in autumn so bright just before they lose it all 


losing him was blue, like i’d never known 

missing him was dark gray, all alone 

forgetting him was like trying to know somebody you've never met 

but loving him was red 

loving him was red 


touching him was like realizing All you ever wanted was right there in front of you 

memorizing him was as easy as knowing all the words to your old favorite song 

fighting with him was like trying to solve a crossword and realizing there's no right answer 

regretting him was like wishing you never found out that love could be that strong 


losing him was blue, like i’d never known 

missing him was dark gray, all alone 

forgetting him was like trying to know somebody you've never met 

but loving him was red, oh red, burning red 


remembering him comes in flashbacks and echoes 
tell myself it's time now gotta let go 
but moving on from him is impossible when i still see it all in my head…in burning red
burning, it was red



losing him was blue, like i’d never known

missing him was dark gray, all alone 

forgetting him was like trying to know somebody you've never met 

cause loving him was red, yeah yeah red, burning red 


and that’s why he’s spinning around in my head 

comes back to me in burning red 

loving him is like driving a new maserati down a dead end street 


.© 2012 Sony/ATV Tree Publishing/ Taylor Swift Music (BMI). All Rights Reserved. Used By Permission



No comments:

Post a Comment